16 Ekim 2009 Cuma

ARZDA NEBAT ve NEŞİR OLAYI

ARZDA NEBAT-NEŞİR:
İnsanda 7 nefis var derler nedense! Buyrulan”hakayıkı beşeriyenin neşir halinde cemiğ aleme nuzuli”idi. Burada beşeri vücudun neşri mevzu idi. Nuh 16-17. ”vallahu enbete küm minelardı nebaten sümme yüeydikum fiyha ve yuhricüküm ihraca”. Buyrulur”Cenabı Hak arzdan size nebatı çıkarır. ARZDAN İHRAÇ YOLU ile ÇIKAN ve bu VASITA ile VÜCUDA GELEN EŞYAYA “nebat” ismi VERİLİR. Nebat ismi cemidir arza sizi iade eder otlar yine biter. Sizin vücudunuzu gıda(tağdi)yolu ile yine o otlardan huruç etmiş olur. Huruç; Çıkma dışarı çıkma anlamı ile nebat ile sizi arzdan ihraç eder. Bütün alemlere neşir edilmiştik ya”demekliktir. “Nebat ise sizi yani neşir ile eczayı münteşirenizi sedne ve bedne halindeki ışın beden hal eczayı münteşiridir ihraç eder”buyrulur.
Anlamış oldukki, fizik bedenimizin kurgusu ile kurguladığı değerler yine kimsenin bilmediği doğa ile insan arasında kurgu olayı izahtadır. Şöyleki insan ilahi alemden dünyaya gelirken doğa ile olan sevişmesi ARZI DOĞAYI KENDİNE MEKAN ve bu MEKANDAN ÇIKMANIN icabı, GÜNEŞTEN IŞIN BEDEN ZİYAYI VÜCUD ENERJİ BEDENİN ECZALARI ATOMİK DEĞERLERİ, ECZALARI NEŞİR HALİNDE ARZA IŞIN BEDEN OLARAK GİRİYOR. İşte bu ZİYAYI BEDEN ARZA NEŞİR OLDUMU NEBATI ÇIKARIYOR. MELEKATIN KURGUSU bu günün İLMİNDE”FOTO SENTEZ”dir. Yani FATON IŞIN ise bu IŞININ İMALİ OTU MEYDANA, KLOROFİL DENGESİ ile ZUHURA GETİRİYOR derler. BİLEMEDİKLERİ ise KENDİLERİDİR. GÜNEŞTEN ÇIKAN IŞINLAR İNSANIN ECZAYI BEDENİ olan ŞU’UNATI ZATI BENLİĞİDİR. KURGU IŞIN BEDEN İNSANLADIR. Yani ARZDAN İHRAÇ YOLU ile ARZI BİR NEVİ TERK EDEN, ARZDA SATHA ÇIKAN EŞYAYA”nebat” İSMİ VERİLMİŞ oluyor. Bilmiyor ki NEBAT SENDENLİKTİR SANA GELDİMİ FİZİK BEDEN OLUR.
O halde arzdan çıkan fiziğin belirsizliğinde O BOYUTTA NEBAT GİBİ HALİ yine İNSANDIR. İNSANIN ÖLÜMÜ ile TEKRAREN ARZA GİRİŞİ, BİR NEVİ BU BEDENİN ARZA İADESİ gibi HALİ ile OTLAR yine ÇIKAR. FİZİK BEDEN DÖNÜŞÜME UĞRAR. BUu bedenin ENKAZ HALİNE GELİŞLİ ile UNSURLAR OTU yine ZUHUR ETTİRİR. OTLAR yine SENDENLİKTİR. ARZA TOPRAĞA BİR HAKİKAT BAKIŞI ile BAKSAN CESETLERDEN KURULMUŞTUR. Ceset dendimi ölmüş varlıklar demektir. Hayvanat, nebatat ve insan öldümü ceset olur. Arzdaki hayvanat ve otlar öldümü cesede dönüşür toprak olur. Mikro varlıkları bir düşün hepsi organiktir ölümlüdür ceset haline geldiği halde toprak gibi görünüm alır. Bir avuç toprağı eline alsan sonsuz sayıda cesetleri taşır. Toprak görünümü verir halbuki ecsadır, cesettir kurgu böyledir. Kemik bile sonunda toprak olur. Sizin vucudunuz gıda yolu ile otlardan huruç etmiş olur. Yediğimiz içtiğimiz yine fizik bedeni teşkil etmişlerdir. Nebat ile sizi arzdan çıkarmış oluruz gizemi her şey insanladır insandır. İnsandaki ot ise o boyutta kalmış insan demektir.
DOĞAYA IŞIN BEDEN olarak NEŞİR olmamız ECZAYI MÜNTEŞİREMİZ yani ZİYAYI BEDENİMİZ ARZA geldimi ARZDAKİ BENLİĞİ olan EŞYAYI KURMASI ile YOLUNA DEVAMLA. Bu EŞYADAN CİSMANİ BEDENİNİ KURMASI ile DÜNYA HAYATINI ÖMRÜ NİSPETİNDE yani KURDUĞU VÜCUDUNUN TAHAMMÜLÜ BİTTİMİ bu beden ÖLÜR. TOPRAĞA İADE EDİLİR. BU BEDENDE İADE OLMAYAN TARAFIMIZDA VARDIR. ESRARI GİZEMİ içinde derler ki ”TOPRAKTAN HASIL, TOPRAĞA VASIL olan CİSMANİ UNSURİ BEDENDİR. Bu beden TOPRAKTAN HASIL OLMAMIŞTIR TOPRAĞA NEŞİR EDİLMİŞ TOPRAĞI MEKAN OLARAK KURGULAMIŞTIR. İşte bu NEŞRİYAT ki ŞU’UNATI ZAT IŞIN BEDENİ ZİYAYI KEYFİYETİ, bu UNSURİ BEDEN içinde, GİZEMLİ MECĞULE içinde SAKLI BULUNUŞU ile ÖLMEDEN EVVEL BUGÜNKÜ İLMİN ve KİMSENİN BİLMEDİĞİ GÖRÜNMEZ BİR İLAHİ ALEME GİDECEK VÜCUDU MUKTESEBE-SİNİDE NEŞİR HALİNDE KURDUĞUDUR. Bu İKTİSABİ VÜCUDU ile ÖLÜMDEN SONRA YOLUNA DEVAMLA GÜNEŞE KADAR KENDİNİ IŞINLAR GÜNEŞTE IŞIN BEDEN OLARAK BULUNUR. GÜNEŞTE TEKRAR BİR BEDEN YAPAR ki buna kur’ani ayet bildirisİ MESAK VUCUDUDUR. İşte bu VUCUTLA İLAHİ ALEME GİDER HAKKA KAVUŞUR. Bu alemleri cismen tavaf eden benliğimizi bilen yoktur.
Şaşılacak bir olayki kur’anı Nuh suresi ayatı böyle izaha gelmiştir. Güya alim geçinen insanlar kur’ ani bu mecuğle gizemi bilemediklerinden kur’an din kitabıdır derler ve Hazreti resuli ümmü(cahil) okuması yazması yok nihayet akıllı bir insan olarak kendilerince düşünürler bilmezlerki kendileri echeldir, cahilinde cahilidir. Çünkü kendi vücudi yapılarının nedeni bilemezler. Biz yukarıki kur’ani ayet ile anlamış vede bilmiş oluyoruz ki BÜTÜNİ ALEMLERİ CİSMEN DOLAŞIP HER ALAN MEKANA GÖRE BİR VÜCUT KAZANARAK BENLİĞİMİZİ, “BİRDE BİR ”olan BENLİĞİMİZİ öğrenmekle üstün anlam vücuden bizim oldu. Şöyleki Bir zaman sperm boyut insandın, anneye geldin. Orada cismani vücudunu karanlıklar biçinde teşekkül ettirdin. Bundan haberin oldu mu? Olmadı ama o mekanda kendin vücudunu kurdun. Hakkın izni vucudu olarak. İşte ilmi kur’an budur. Daha yüksek bir anlamki kur ’anı natık insandır oku kendiniki kur’anı çözmüş olasın. Yani konuşmayan samit kur ’anı sağdadi ilimle anlaki kendini anlamış olasın. Bu yazdıklarımla insan ne imiş arz ne imiş? Bilmiş oldun mu arzı, tabiat doğa der geçersiniz.
Derleyen ; S.Bayer
ALıntı; Seyyid Ahmed Hüsameddin Şan Hz.leri

Hiç yorum yok: