8 Temmuz 2010 Perşembe

MESCİD-Mescidi HARAM’dan Mescidi AKSA’ya MİRAÇ-MESACİDİ SEB’A(7 aza)ve BURAK: MESCİD, bir mekân ismi. Bir insanın ibadeti huzurda bedenen veya HER BİR UZVUNUN ADINADA MESCİD denir. Bu huzuri mescide SANA GELEN İLAHİ İLİMLERİN SENİNLE OLUŞU UZVİYETLERİN SENDE CEM OLUŞLARI ONLARIN MESCİTLERİDİR. Buyrulur”İnsanda olan mescid kendisi ile secde edilen 7 letaifi iğzadan ibarettir. Bu topluluğa BEYTÜL MAMUR’da denilir. Kalbi letaife(kalbi mümine arşullah)hitabıyla”Kalbe gelenler bütün iğzayı bedenimi kuşattığı halde miracı letaifi bölgeleride senlendirmesi ve alemi itikadımızdaki inanış imanımın alemi ilmime ve kalemime teaküsü ile uruci başka alemlere vusuli SÜBHANELLEZİNİN havlinde mübarek bir ayet oluşudur. Ayet”bir şeyin vücuduna alamet olan şey’i diğer demektir”buyrulur. Demek olduki KALBE GELEN KALEME GELDİMİ AYETTEN oluşu KUŞKU GÖTÜRMEZ! Mastar ya da ismi mekan. Mastar olursa kulun huzurda ibadetle mükellef olan tüm uzuvlarının adına itlak olunur fakat mekan bakımından mescit Kabeyi mükerremeden peygamberimi-zin nisbet rüyetle gözlerden uzak fakat alemi şuhudda bulunan MESCİD-İ AKSA’dır ki beyti mukaddes demektir.
O MESCİD öyle BİR ALEMDİR ki orada HERKESE KENDİ NAZARI, HİSSİ VİCDANI NİSBETİNDE İLİMLER İRAE OLUNUR. Elbette MAKAMIN FEVKİNDE olanlar, MÜŞAHEDE-NİN FEVKİNDE BİR İLMİ ŞUHUDİ ve bir RÜYET VÜCUDU ile MÜŞAHİTTİRLER. Amma İNSANDA olan MESCİD KENDİSİ ile SECDE EDİLEN 7 AZADAN İBARET BEYTÜL MAĞMUR. KALP gibi İNSANA BİR MÜNASEBETİ, AMMESİ olan MESCİTTİR. Kalbin ümranı dimağdır, harap ola-maz. Buna mescid denildiği gibi ARŞI AZAM’da denir. Mescidül haram insanda kendisini 2 emir yanın da tutan şeydir. Birçok ayeti kerimede”fenzir ve keyfe …” nazarlar bu kabildendir, öyle ise GÖZ MESCİTTİR. Mescid, mastar veya ismi mekândır. Her şey İNSAN' dan ZUHUR ETTİĞİNE göre MEKAN veya MESCİDİ İNSAN KENDİ ÜZERİNDE BULMASI ile SECDESİNİ YAPACAĞI ŞÜKRANİYETİDİR. İVe ihya edilmiş Allahın evidir İnsan kainata zuhuru ile bütün zerreati oluşum kainat ile BEYTÜL MAĞMURDUR, alakadardır. Zerreattan maksat soyut somut kuantik ve daha ötesi bütün kurguların kurucusudur. Oda ziyayı vücut insandır. Letaiflerinle kendini bu haleti yaşantındaki bindiğin iştiyaki zevkinle olki, gökleri ayağına getiresin. İsra ayeti subhaniyesindeki, kendinizin iktidarı nisbeti tesbihi zikri Hamdi letaifinde Mescidi aksanın etrafını(havlini)mübarekleyerek yakine ilka edecek bazı subhani ayetlerle miracı insana belirler.
SIR: MESCİD veya MESCİDİ AKSA FİZİK BEDENDE LETAİFLERİ ile OLUŞUR. İşte bu ANLAYIŞ ZEVKİ SEZİŞE giren ZAT Hz.Muhammedle GÖRÜR, ONUNLA İŞİTİR. Onun için LEY(gece), URUCİ YÜKSELİŞ KUR ’an TARİFİNDE MESCİDİ AKSA ve MESCİDİ HARAM ifadesi bulurki YAKİNİ olan KİŞİLER BUNLARI kendi VÜ
MESCİD-Mescidi HARAM’dan Mescidi AKSA’ya MİRAÇ-MESACİDİ SEB’A(7 aza)ve BURAK: MESCİD, bir mekân ismi. Bir insanın ibadeti huzurda bedenen veya HER BİR UZ-VUNUN ADINADA MESCİD denir. Bu huzuri mescide SANA GELEN İLAHİ İLİMLERİN SENİNLE OLUŞU UZVİYETLERİN SENDE CEM OLUŞLARI ONLARIN MESCİTLERİDİR. Buyrulur” İnsanda olan mescid kendisi ile secde edilen 7 letaifi iğzadan ibarettir. Bu topluluğa BEYTÜL MAMUR’da denilir. Kalbi letaife(kalbi mümine arşullah)hitabıyla”Kalbe gelenler bütün iğzayı bedenimi kuşattığı halde miracı letaifi bölgeleride senlendirmesi ve alemi itikadımızdaki inanış imanımın alemi ilmime ve kalemime teaküsü ile uruci başka alemlere vusuli SÜBHANELLEZİ' NİN havlinde mübarek bir ayet oluşudur. Ayet”bir şeyin vücuduna alamet olan şey’i diğer demektir”buyrulur. Demek olduki KALBE GELEN KALEME GELDİMİ AYETTEN oluşu KUŞKU GÖTÜRMEZ! Mastar ya da ismi mekan. Mastar olursa kulun huzurda ibadetle mükellef olan tüm uzuvlarının adına itlak olunur fakat mekan bakımından mescit Kabeyi mükerremeden peygamberimi-zin nisbet rüyetle gözlerden uzak fakat alemi şuhudda bulunan MESCİD-İ AKSA’ dır ki beyti mukaddes demektir.
O MESCİD öyle BİR ALEMDİR ki orada HERKESE KENDİ NAZARI, HİSSİ VİCDANI NİSBETİNDE İLİMLER İRAE OLUNUR. Elbette MAKAMIN FEVKİNDE olanlar, MÜŞAHEDE-NİN FEVKİNDE BİR İLMİ ŞUHUDİ ve bir RÜYET VÜCU-DU ile MÜŞAHİTTİRLER. Amma İNSANDA olan MESCİD KENDİSİ ile SECDE EDİLEN 7 AZADAN İBARET BEYTÜL MAĞMUR. KALP gibi İNSANA BİR MÜNASEBETİ, AMMESİ olan MESCİTTİR. Kalbin ümranı dimağdır, harap olamaz. Buna mescid denildiği gibi ARŞI AZAM’da denir. Mescidül haram insanda kendisini 2 emir yanın da tutan şeydir. Birçok ayeti kerimede”fenzir ve keyfe …” nazarlar bu kabildendir, öyle ise GÖZ MESCİTTİR. Mescid, mastar veya ismi mekândır. Her şey İNSAN' dan ZUHUR ETTİĞİNE göre MEKAN veya MESCİDİ İNSAN KENDİ ÜZERİNDE BULMASI ile SECDESİNİ YAPACAĞI ŞÜKRANİYETİDİR. İhya edilmiş Allahın evidir İnsan kainata zuhuru ile bütün zerreati oluşum kainat ile BEYTÜL MAĞMURDUR, alakadardır. Zerreattan maksat soyut somut kuantik ve daha ötesi bütün kurguların kurucusudur. Oda ziyayı vücut insandır. Letaiflerinle kendini bu haleti yaşantındaki bindiğin iştiyaki zevkinle olki, gökleri ayağına getiresin. İsra ayeti subhaniyesindeki, kendinizin iktidarı nisbeti tesbihi zikri Hamdi letaifinde Mescidi aksanın etrafını(havlini)mübarekleyerek yakine ilka edecek bazı subhani ayetlerle miracı insana belirler.
SIR: MESCİD veya MESCİDİ AKSA FİZİK BEDENDE LETAİFLERİ ile OLUŞUR. İşte bu ANLAYIŞ ZEVKİ SEZİŞE giren ZAT Hz.Muhammedle GÖRÜR, ONUNLA İŞİTİR. Onun için LEY(gece), URUCİ YÜKSELİŞ KUR ’an TARİFİNDE MESCİDİ AKSA ve MESCİDİ HARAM ifadesi bulurki YAKİNİ olan KİŞİLER BUNLARI kendi VÜCUDUNDA BULUR(Letaifi kalple, letaifi ruh bölgeleridir). Sizde bu oluşum bir ayeti olay olduğundan ”linuriyehu”. Bu kur’ani kelimeden istifade, GELECEKTE BİR AYETİN SENDE BELİRLENMESİNE seninle Hz. resul muntazırlardır.”ve sahhareleküm mafissemavati vel arz”ayeti ile olursan bu LETAİFİ BEDEN-LERDE Kİ DUYUŞLARA SEMA OLAN BEDENİNDE, YAZMAYA SEMA OLAN LİSANDIR.
SIR: ”Veiz aheze”ile yani MUHAMMEDİ MİRAÇLA, BEDENİ LETAİFLERİNLE MİRACİ YOLUN taa ZATÜL BAHTE ulaşmasında, MİRACİ GÜNLERE BEDENİ LETAFETİNLE BAK! Ve geceleri BAKİ SALATI TEVECCÜ-HÜN yani HAKİKAT NAMAZKİ buna LİSANI İLAHİDE”nübüvveti mutlaka”denir. BÜTÜNİ İNSANLIĞIN yani NÜFUSU KÜLLİYENİN(AYIN-İnsanların ruhi alemdeki topluluğu)MİRACI MUHAMMEDİYEYE TEVECÜHÜNDE NÜBÜVVETİ MUTLAKAYA ERMİŞ OLASIN! İşte bu yöneliş TEVECCÜHÜNDE, MESCİDİ VASFIN seni MESCİDÜL AKSADAN, MESCÜDÜL HARAMA NÜZÜL ETTİRMEKTEKİ HALİN LETAİFLERİNLE olacağıdır.
Mescidi haramdan, Mescidi aksaya miraç etmek! Göklere çıkıp ne yapacaksınız semavatı seb’ayı kendi ayağınıza getiriniz. İftidar ve kadir bizde vardır. ”vesahhere leküm mafissemavati vel arz-ve külli şeyin haleknahüm”Allahu Taala kudret ve iktidarı bizde halk etmiştir. Soyuti ruhi bedenin istinad ettiği Atayı esma-ziyayı vücut-şuunatı zat bedenin ruhi halinin, dünyevi sistemdeki beşeri vücudun uzaktan kumanda eseri ile bulunmuş olması. Ona mekan olursa MESCİDİ HARAM denir. RUHİ vücudun NEŞRİYATI RADYASYON IŞINLAMA FİZİK BEDENDE kendine ALAN MEKAN ve KARŞIT BULDUĞU YER GÖRÜNTÜ olarak FİZİK BEDENDİR. Beşeri vücut olarak gözükmüş olması MESCİDÜ HARAM olmuş şekli iledir. Kısaca İNSANIN ALLAH ile BİRLİKTEKİ HALİDİR. MESCİDİ AKSA ruhi vücuttur. RUHİ vücudun MİRACI MESCİDÜL HARAM’dır. Mescidül Haram ALLAH’IN bize TEKLİFİ. RUHİ vücudu-muzun manen SOYUT olarak İNSANA GELMESİ olayıdır. RUHİ VÜCUDU DÜNYADA ve ÜZERİN DE ARAMA! O İNSANA MANEN ENERJETİK olarak taa RUHLAR ALEMİNDEN FİZİK BEDENİ ETKİLEYİP MESCİDİ HARAM şekli ile VÜCUT göstermesi FİZİK BEDENİ-MİZDİR. Allah’dan gönderilen ancak insandır. Fasulye patlıcan ve her türlü ihtiyaçları dünyevi şeylerle alakası yoktur. Muhammedi sistemde, kevne gelen insan Muhammedi ahkamla arza gelirken. Kendinin ihtiyaçlarını beraberinde kurgulayıp getirmiştir, toprakta insandandır. Haram; Hürmetli, saygılı, saygı değer, manasındaki in-sandır. Bu hürmetliliğin üzerinde sana müesser olanın eseri kendin olduğunu bilmendir.
Oku kendini tanı! Mescidül aksadan geleni ve miracını Mescidi AKSA’YI KALBİN olarak DÜŞÜNSEN Mezahiril vücudun(fizik beden),Mescidi Haramdan emir nehiy ve diğer mükellef olan, kulak, el, göz, ağız..gibi ağzayı beşer olup hatta cenabı Hak bunları kendi nefsine nispet etmiştir. Yani zahirdeki tek-lif ile mükellef olan insanın hakikatinden(yani kazandığı mana vücudu iktisabi Ahiret vücudu ile) Mescidül Aksa’ya vusul buldu. Mescidi Aksa’ ya ulaşması(burası insanın üzerindeki letaiflerden olan kalp ruh arası bir mekân zamandır. Kısaca MESCİDİ AKSA sana HAYAT BAHŞEDEN KALBİNDİR, ona DUHVETÜL HAYAT denir. Miraç yolunda vardığı, mescidi Aksaya vardı zaten görüntü olarak da vardı. Hz.Muhammed Sav bir yere gitmemiştir her ikiside kendi üzerindedir. Fizik bedenindeki kalbinin bir antisi, manada atan bir kalbi vardır ki o batındadır. Onun için bu“burası alemi batın, ve alemi kalptir” buyurmuşlar. Mescidi Aksa’ya BEYTİ MUKADDES’ de denir. İşte buradaki MESCİT BEDENİN olacağından BEDENİN MUKADDESLİĞİ ALLAH VERGİSİ olmakla BERABER ilmi anlayışlar sizi MUKAD-DESLİĞE YÜKSELTECEKTİR. İnsanda olan mukaddes mescit KENDİSİ ile SECDE EDİLEN 7 AĞZA TOPLULUĞUDUR. BEYTÜL MAĞMUR; Kalp gibi mescittir bu mescidi kalbe“arşullah” da denir. ALLAH’IN ARŞI MESCİDİ İNSANIN KALBİ ARŞULLAH OLUŞU(kalbil mümine arşullah)delili iledir. LETAİFLERİNLE kendini bu HALETİ yaşantındaki BİNDİĞİN İŞTİYAKİ ZEVKİNLE OL ki GÖKLERİ AYAĞINA GETİRESİN. İsra 1.“subhaniye”sindeki”KENDİNİZİN İKTİDARI NİSBETİNDE TESBİHİ ZİKRİ HAMDİ LETAİFİNDE MESCİDİ AKSANIN ETRAFINI(havlini) MÜBAREKLEYEREK. Yakine İLKA EDECEK bazı SUBHANİ ayetlerle MİRACI İNSANA BELİRLER”. Bu durumda MESCİD ve MESCİDİ AKSA fizik BEDENDE LETAİFLERİ ile OLUŞUR. İşte bu anlayış ZEVKİ SEZİŞE GİREN ZAT Hz.MUHAMMEDLE GÖRÜR, Onunla İŞİTİR. Onun için LEYLEN(gece) URUCİ YÜKSELİŞ KUR’AN tarifinde MESCİDİ AKSA ve MESCİDİ HARAM ifadesi bulur. YAKİNİ OLAN KİŞİLER bunları KENDİ VÜCUDUNDA BULUR(Letaifi kalp ve letaifi ruh bölgeleridir). İnsanda tasarruf eden letaifi bedenin yanısıra, görmesi işitmesi olan ve gerekse diğer azayı uzviyetler olsun esasta kendinden zuhur anlayışı yükseltisi kendisi oluşudur. Bu durumda; Dünyevi sistemde beşeri vücudun uzaktan kumanda eseri ile bulunmuş olması. Ona mekan olursa MESCİDİ HARAM denir
Mescidi aksaya“beyti mukaddes”de denir. Mescid vücudun olduğuna göre insanda olan mukaddes mescid kendisi ile secde edilen 7 aza topluluğudur. Beytül mağmur kap gibi mescittir. Buna arşullahda denir. Allahın arşı mescidi insanın kalbidir. İnsan miracı kendi üzerinde bulma-lıdır. Ayetteki SUBBUHİYAT deryasındaki secdenle“SUBHANERABBİYEL ALA ve SUBHANE RABBİYEL AZİM deyişlerinde bu yaşantı miracı olay secdenle olsun. İşte bu subhan-i namazın da Mescidi haram ve Mescidi aksa bulunuşun kalbine gelenlerdir. Tekbiretül tahrime ”MESCİ-DÜL HARAM”secdeye varırken edilen tekbirede “TEKBİRETÜL MESCİDÜL AKSA ” denir. Bu suretle”esselati miracül mümin”hadisi şerifindeki hareket ve ulviyet tezahür ve taayyün eder. Biz KABEYE değil ALLAHIN EMRİNE SECDE EDİYORUZ. ARZA FERŞ edilip YERİN ÜZE-RİNE SECDE EDİLDİĞİ için HARAM MAKAMINDADIR. YER TOPRAK ise bu surette MESCİDİ AKSA olmak MAHİYETİNİ ARZ EDER. HARAM OLAN SENİN ELİNDİR, ELİNİ HER ŞEYE UZATMA. Haram; Hürmetli, hürmeti var demektir. Göz mescidi haramdır, gözünü haram olan şeylere bakmaktan muhafaza et. Allah bir perde yapmış gözüne bakmasın diye. Ayağın hürmeti vardır, fena yollara gitme. Kulağın hürmeti vardır her sözü dinleme. Hasılı cevahiri seb’a MESACİDİ SEB’A mesabesindedir. Bu mesacidi seb’a nın hakkını vermek lazım. Bunlar insanın kendi vücudunda olan semayeddir:
1.SEMA: Semai dünya olan lisanındır. Zira ondan o sema ile bedene varid olan mevarid vürud eder. Yani HAYIR ve ŞER herşeyi İNSAN KENDİ DİLİ ile SÖYLEDİĞİ SÖZDEN BULUR.
2.SEMA: Alemi kalptir ki makamı Ademdir. Zatülbahttan feyyazi akdese rütbe varid olur. Kalp alemi emirdendir.
3.SEMA: Semai ruhtur ki makamı İbrahimiyettir. SIFATI SUBUTİYE ORADADIR alemi emir senin ru-hundur. Zatülbahttan varid olan ilim kudret, semi, basar gibi feyzi ahdes ruha nuzul ediyor.
4.SEMA: Semai sırrındaki makamı museviyettir. Kalp topraktan, ruh sudan, sır ateştendir. Bunun için Musa A.s “orada bir ateş görüyorum”diyerek bunu ademin eseri olan bir ateş zannetti. O ATEŞ değil SIR idi ODA ŞUUNATI ZATTIR.
5.SEMA: Makamı İseviyettir. SIFATI SELBİYE ORADADIR. Bu senin mevcudiyetin, SENDEN SENLİĞİN SUKUTİYLESEN ALLAHA KURBİYET İSTİHSAL ETMİŞ OLKİ buda mündemiç olan mevtten ibarettir. ASIL SENİ VARLIKTAN TECRİT ETTİRİP HAKİKATİ TECRİDE ve MENAZİLİ TEVHİDİ BİR MENZİLE ULAŞTIRAN AHVADIR.
6.SEMA: AHVA’dır, MAKAMI MUHAMMEDİYETTİR. Ahfa kevni gayri değildir. Hz.Muhammed(sav) ahfada Allahı müşahede buyurmuşlardır. Resulullahn bu ruiyet ve muşahedesi keyfiyetini biz bilemeyiz amma bizim Allahı müşahede etmekliğimiz keyfiyeti eşyada müessirin eserini muşahededir. Allahu Taala kuluna her şeyden daha yakındır. Alemi emiri bilki alemi halkı bilesin. Peygamberimizin muhat olduğu ilim ve kemalat nasıl tarif olunabilir“halekul mevte velhayate”Mülk suresi.
7.SEMA: Semai nefsi külliyedir. ALEMİ MÜLK ve ALEMİ CEBERUTTUR. Semiğ manaya tealluk eder BATINDIR. Zira içeriye batına tealluk eden şey zahirden görünür gözün maküsü eşyadır. LİSANINDA ZAHİRİNDEN BATININA VARİD olan FEYZE MUNTAZIR OLKİ O SENİN MİRACINDIR.
Semayi letaifeleri ile BU KEMALATTAKİ İNSANIN“MESCİDİ HARAM”OLUŞUDUR. Düşün, mescidi haram kabe ise kutsal bir mekandır ORADA ALLAH ARAYANA KADAR EN KUTSAL MEVKİ ve MEKANI KENDİ VÜCUDUN OLARAK TANI! ”Ben hiçbir yere sığmam ancak kalbi mekanına sığarım”buyruğuna en kutsal alan mekan bendindir. KULAK, AĞIZ, BURUN MESCİ-Dİ HARAMDIR. Çinkü CENABI HAK”Ben kulumun gözü, kulağı, eli olurum” buyurduğuna göre. Bu AZALARIN BİR TEKLİFLE KARŞI KARŞIYADIR. GÖZE teklif GÖRMESİDİR. TEKLİF ise ALLAHTAN MÜKELLEFLİĞİN ALLAHLA BİRLİKTE GÖRMENDİR. Bundan öte MESCİDİ HARAMI BAŞKA YERDE ARAMAKI MİRACINI KUTLUYALIM. İşte bu İLMİN ÇIKTIĞI YER MESCİDİ HARAMDIR. Mescidi haram tekalüfü ilahiyenin manen insan vürududur(gelmesi). Bu tekalüf”ben kulumun sırrıyım kulda benim sırrımdır”anlayışı ile mükellefsin. Tanı kendini sen onlara alan mekan olarak mescidi haramsın ne gü-zelki mescidi makdesden mevaridi ilahiye(Allahtan gönderilen), ayeti rabbaniyene gönderilmiş. Ayeti rabbaniye; SANA GELEN AYETLER İLE SEN BİR MEVKİĞİ MÜMTAZ SEÇİLMİŞLİĞİNLE MESCİDİL HARAMLIĞINLA SANA VARİD OLUR. Anladınmı kendini semayı letaiflerindeki hazzınla. Demek olduki mescidi aksa' dan-mescidi harama geliyor. Zahiren mescidi haram kabeyi muhit olan ve haremi şerif denilen mesciddir. Mecidi aksa ise Kudüs’teki beytil makdistir. Tefsircilere göre Hz.Muhammed(Sav) Burak ile beytül makdise vardıktan sonra sahradan semaya yükselmiş diye tarif ederler. Burakada rengi beyaz eşekten büyük fakat katırdan küçük bir hayvanı BURAK diye anlatırlar.
Burak, eşekten büyük attan küçük bir hayvana binerek resulullahın Allaha yükdeldiği ilmi ifade ve-renlerin İslami anlayışı ise vay halimize. Acaba şu fizik bedenin Allahı bilmeye tahammülü varmı? AL-LAHI BİLMEK mühim değilde ONA YAKLAŞMAK İLİM ile İDRAKİ yine şu FİZİK BEDENİMİZİN ONUN SURETİNDE OLDUĞUNU ANLAMIŞ OLURLARDI. Nedense bu MANA UÇUŞU HURUCUNDA, MESCİDİ AKSAYI yani HAKKA YÖNELME ve YÜKSELME BAŞLANGIÇ MEKANINI. Bu MEKANI yani KENDİ ANLAMINI MESCİD ve AKSA olarak BELİRLEDİK İnsan cismi varlıkların tabi olduğu ile yönelişleri kıblesinde insanı bulduklarında mescidi aksa anlamı “ilk kıble”ta ilkiyet keyfiyet düzeninde olduğu yine insanı beirlediğidir. Görmeye göre işitmenin öne gelmesidir. Bu makamat işitme senliğinki Allahımızın semi ismini üzerimizde bulduğumuzdur. İşitme ilahi vasfımız olması idi. Ne dünyevi yokluklarla karşılaşırdık böylece şu fizik beden mizanında havanın zelzeleyi titreşiminin sese dönüşü işitme duygusu kulak yapı organlarının birleşim zelzeleleri du-yarlılığımız oluyor. Yani zelzele olayı her an alan ve mekana göre her yerde şiddetinide ayarladığı ile yine buarada öncü insan olduğudur. Her olay örneğini insandan almış, kendini insana nisbetlemiştir. Letaiflerinle kendini bu haleti yaşantındaki bindiğin iştiyaki zevkinle olki, gökleri ayağına getiresin., letaifi ruh bölgeleridir). Sizde bu oluşum bir ayeti olay olduğundan ”linuriyehu”.
Bu kur’ani kelimeden istifade, GELECEKTE BİR AYETİN SENDE BELİRLENMESİNE seninle Hz. resul muntazırlardır.”ve sahhareleküm mafissemavati vel arz”ayeti ile olursan bu LETAİFİ BEDENLERDE Kİ DUYUŞLARA SEMA OLAN BEDENİNDE, YAZMAYA SEMA OLAN LİSANDIR.
SIR: ”Veiz aheze”ile yani MUHAMMEDİ MİRAÇLA, BEDENİ LETAİFLERİNLE MİRACİ YOLUN taa ZATÜL BAHTE ulaşmasında, MİRACİ GÜNLERE BEDENİ LETAFETİNLE BAK! Ve geceleri BAKİ SALATI TEVECCÜHÜN yani HAKİKAT NAMAZKİ buna LİSANI İLAHİDE”nübüvveti mutlaka”denir. BÜTÜNİ İNSANLIĞIN yani NÜFUSU KÜLLİYENİN(AYIN-İnsanların ruhi alemdeki topluluğu)MİRACI MUHAMMEDİYEYE TEVECÜHÜNDE NÜBÜVVETİ MUTLAKAYA ERMİŞ OLASIN! İşte bu yöneliş TEVECCÜHÜNDE, MESCİDİ VASFIN seni MESCİDÜL AKSADAN, MESCÜDÜL HARAMA NÜZÜL ETTİRMEKTEKİ HALİN LETAİFLERİNLE olacağıdır.
Mescidi haramdan, Mescidi aksaya miraç etmek! Göklere çıkıp ne yapacaksınız semavatı seb’ayı kendi ayağınıza getiriniz. İftidar ve kadir bizde vardır. ”vesahhere leküm mafissemavati vel arz-ve külli şeyin haleknahüm”Allahu Taala kudret ve iktidarı bizde halk etmiştir. Soyuti ruhi bedenin istinad ettiği Atayı esma-ziyayı vücut-şuunatı zat bedenin ruhi halinin, dünyevi sistemdeki beşeri vücudun uzaktan kumanda eseri ile bulunmuş olması. Ona mekan olursa MESCİDİ HARAM denir. RUHİ vücudun NEŞRİYATI RADYASYON IŞINLAMA FİZİK BEDEN DE kendine ALAN MEKAN ve KARŞIT BULDUĞU YER GÖRÜNTÜ olarak FİZİK BEDENDİR. Beşeri vücut olarak gözükmüş olması MESCİDÜ HARAM olmuş şek-li iledir. Kısaca İNSANIN ALLAH ile BİRLİKTEKİ HALİDİR. MESCİDİ AKSA ruhi vücuttur. RUHİ vücudun MİRACI MESCİDÜL HARAM’dır. Mescidül Haram ALLAH’IN bize TEKLİFİ. RUHİ vücudumuzun manen SOYUT olarak İNSANA GELMESİ olayıdır. RUHİ VÜCUDU DÜNYADA ve ÜZERİN DE ARAMA! O İNSANA MANEN ENERJETİK olarak taa RUHLAR ALEMİNDEN FİZİK BEDENİ ETKİ-LEYİP MESCİDİ HARAM şekli ile VÜCUT göstermesi FİZİK BEDENİMİZDİR. Allah’dan gönderilen ancak insandır. Fasulye patlıcan ve her türlü ihtiyaçları dünyevi şeylerle alakası yoktur. Muhammedi sistemde, kevne gelen insan Muhammedi ahkamla arza gelirken. Kendinin ihtiyaçlarını beraberinde kurgulayıp getirmiştir, toprakta insandandır. Haram; Hürmetli, saygılı, saygı değer, manasındaki in-sandır. Bu hürmetliliğin üzerinde sana müesser olanın eseri kendin olduğunu bilmendir.
Oku kendini tanı! Mescidül aksadan geleni ve miracını Mescidi AKSA’YI KALBİN olarak DÜŞÜNSEN Mezahiril vücudun(fizik beden),Mescidi Haramdan emir nehiy ve diğer mükellef olan, kulak, el, göz, ağız..gibi ağzayı beşer olup hatta cenabı Hak bunları kendi nefsine nispet etmiştir. Yani zahirdeki tek-lif ile mükellef olan insanın hakikatinden(yani kazandığı mana vücudu iktisabi Ahiret vücudu ile) Mescidül Aksa’ya vusul buldu. Mescidi Aksa’ ya ulaşması(burası insanın üzerindeki letaiflerden olan kalp ruh arası bir mekân zamandır. Kısaca MESCİDİ AKSA sana HAYAT BAHŞEDEN KALBİNDİR, ona DUHVETÜL HAYAT denir. Miraç yolunda vardığı, mescidi Aksaya vardı zaten görüntü olarak da vardı. Hz.Muhammed Sav bir yere gitmemiştir her ikiside kendi üzerindedir. Fizik bedenindeki kalbinin bir antisi, manada atan bir kalbi vardır ki o batındadır. Onun için bu“burası alemi batın, ve alemi kalptir” buyurmuşlar. Mescidi Aksa’ya BEYTİ MUKADDES’ de denir. İşte buradaki MESCİT BEDENİN olacağından BE-DENİN MUKADDESLİĞİ ALLAH VERGİSİ olmakla BERABER ilmi anlayışlar sizi MUKAD-DESLİĞE YÜKSELTECEKTİR. İnsanda olan mukaddes mescit KENDİSİ ile SECDE EDİLEN 7 AĞZA TOPLULUĞUDUR. BEYTÜL MAĞMUR; Kalp gibi mescittir bu mescidi kalbe“arşullah” da denir. ALLAH’IN ARŞI MESCİDİ İNSANIN KALBİ ARŞULLAH OLUŞU (kalbil mümine arşullah)delili iledir. LETAİFLERİNLE kendini bu HALETİ yaşantındaki BİNDİ-ĞİN İŞTİYAKİ ZEVKİNLE OL ki GÖKLERİ AYAĞINA GETİRESİN. İsra 1.“subhaniye”sindeki”KENDİNİZİN İKTİDARI NİSBETİNDE TESBİHİ ZİKRİ HAMDİ LETAİFİNDE MESCİDİ AKSANIN ETRAFINI(havlini) MÜBAREKLEYEREK. Yakine İLKA EDECEK bazı SUBHANİ ayetlerle MİRACI İNSANA BELİRLER”. Bu durumda MESCİD ve MESCİDİ AKSA fizik BEDENDE LETAİFLERİ ile OLUŞUR. İşte bu anlayış ZEVKİ SEZİŞE GİREN ZAT Hz.MUHAMMEDLE GÖRÜR, Onunla İŞİTİR. Onun için LEYLEN(gece) URUCİ YÜKSELİŞ KUR’AN tarifinde MESCİDİ AKSA ve MESCİDİ HARAM ifadesi bulur. YAKİNİ OLAN KİŞİLER bunları KENDİ VÜCUDUNDA BULUR(Letaifi kalp ve letaifi ruh bölgeleridir). İnsanda tasarruf eden letaifi bedenin yanısıra, görmesi işitmesi olan ve gerekse diğer azayı uzviyetler olsun esasta kendinden zuhur anlayışı yükseltisi kendisi oluşudur. Bu durumda; Dünyevi sistemde beşeri vücudun uzaktan kumanda eseri ile bulunmuş olması. Ona mekan olursa MESCİDİ HARAM denir
Mescidi aksaya“beyti mukaddes”de denir. Mescid vücudun olduğuna göre insanda olan mukaddes mescid kendisi ile secde edilen 7 aza topluluğudur. Beytül mağmur kap gibi mescittir. Buna arşullahda denir. Allahın arşı mescidi insanın kalbidir. İnsan miracı kendi üzerinde bulmalıdır. Ayetteki SUBBUHİYAT deryasındaki secdenle“SUBHANERABBİYEL ALA ve SUBHANERABBİYEL AZİM deyişlerinde bu yaşantı miracı olay secdenle olsun. İşte bu subhan-i namazında Mescidi haram ve Mescidi aksa bulunuşun kalbine gelenlerdir. Tekbiretül tahrime”MESCİDÜL HARAM”secdeye varırken edilen tekbirede “TEKBİRETÜL MESCİDÜL AKSA ” denir. Bu suretle”esselati miracül mümin”hadisi şerifindeki hareket ve ulviyet tezahür ve taayyün eder. Biz KABEYE değil ALLAHIN EMRİNE SECDE EDİYORUZ. ARZA FERŞ edilip YERİN ÜZERİNE SECDE EDİLDİĞİ için HARAM MAKAMINDADIR. YER TOPRAK ise bu surette MESCİDİ AKSA olmak MAHİYETİNİ ARZ EDER. HARAM OLAN SENİN ELİNDİR, ELİNİ HER ŞEYE UZATMA. Haram; Hürmetli, hürmeti var demektir. Göz mescidi haramdır, gözünü haram olan şeylere bakmaktan muhafaza et. Allah bir perde yapmış gözüne bakmasın diye. Ayağın hürmeti vardır, fena yollara gitme. Kulağın hürmeti vardır her sözü dinleme. Hasılı cevahiri seb’a MESACİDİ SEB’A mesabesindedir. Bu mesacidi seb’a nın hakkını vermek lazım. Bunlar insanın kendi vücudunda olan semayeddir:
Semayi letaifeleri ile BU KEMALATTAKİ İNSANIN“MESCİDİ HARAM”OLUŞUDUR. Düşün, mescidi haram kabe ise kutsal bir mekandır ORADA ALLAH ARAYANA KADAR EN KUTSAL MEVKİ ve MEKANI KENDİ VÜCUDUN OLARAK TANI! ”Ben hiçbir yere sığmam ancak kalbi mekanına sığarım”buyruğuna en kutsal alan mekan bendindir. KULAK, AĞIZ, BURUN MESCİDİ HARAMDIR. Çinkü CENABI HAK”Ben kulumun gözü, kulağı, eli olurum” buyurduğu-na göre. Bu AZALARIN BİR TEKLİFLE KARŞI KARŞIYADIR. GÖZE teklif GÖRMESİDİR. TEKLİF ise ALLAHTAN MÜKELLEFLİĞİN ALLAHLA BİRLİKTE GÖRMENDİR. Bundan öte MESCİDİ HARAMI BAŞKA YERDE ARAMAKI MİRACINI KUTLUYALIM. İşte bu İLMİN ÇIKTIĞI YER MESCİDİ HARAMDIR. Mescidi haram tekalüfü ilahiyenin manen insan vürududur(gelmesi). Bu tekalüf”ben kulumun sırrıyım kulda benim sırrımdır”anlayışı ile mükellefsin. Tanı kendini sen onlara alan mekan olarak mescidi haramsın ne güzelki mescidi makdesden mevaridi ilahiye(Allahtan gönderilen), ayeti rabbaniyene gönderilmiş. Ayeti rabbaniye; SANA GELEN AYETLERLE SEN BİR MEVKİĞİ MÜMTAZ SEÇİLMİŞLİĞİNLE MESCİDİL HARAMLIĞINLA SANA VARİD OLUR. Anladınmı kendini semayı letaiflerindeki hazzınla. Demek olduki mescidi aksadan-mescidi harama geliyor. Zahiren mescidi haram kabeyi muhit olan ve haremi şerif denilen mesciddir. Mecidi aksa ise Kudüs’teki beytil makdistir. Tefsircilere göre Hz.Muhammed(Sav.) Burak ile beytül makdise vardıktan sonra sahradan semaya yükselmiş diye tarif ederler. Burakada rengi beyaz eşekten büyük fakat katırdan küçük bir hayvanı BURAK diye anlatırlar.
Burak, eşekten büyük attan küçük bir hayvana binerek resulullahın Allaha yükdeldiği ilmi ifade verenlerin İslami anlayışı ise vay halimize. Acaba şu fizik bedenin Allahı bilmeye tahammü-lü varmı? ALLAHI BİLMEK mühim değilde ONA YAKLAŞMAK İLİM ile İDRAKİ yine şu FİZİK BEDENİMİZİN ONUN SURETİNDE OLDUĞUNU ANLAMIŞ OLURLARDI. Nedense bu MANA UÇUŞU HURUCUNDA, MESCİDİ AKSAYI yani HAKKA YÖNELME ve YÜKSELME BAŞLANGIÇ MEKANINI. Bu MEKANI yani KENDİ ANLAMINI MESCİD ve AKSA olarak BELİRLEDİK İnsan cismi varlıkların tabi olduğu ile yönelişleri kıblesinde insanı bulduklarında mescidi aksa anlamı “ilk kıble”ta ilkiyet keyfiyet düzeninde olduğu yine insanı beirlediğidir. Görmeye göre işitmenin öne gelmesidir. Bu makamat işitme senliğinki Allahımızın semi ismini üzerimizde bulduğumuzdur. İşitme ilahi vasfımız olması idi. Ne dünyevi yokluklarla karşılaşırdık böylece şu fizik beden mizanında havanın zelzeleyi titreşiminin sese dönüşü işitme duygusu kulak yapı organlarının birleşim zelzeleleri duyarlılığımız oluyor. Yani zelzele olayı her an alan ve mekana göre her yerde şiddetinide ayarladığı ile yine buarada öncü insan olduğudur. Her olay örneğini insandan almış, kendini insana nisbetlemiştir. Letaiflerinle kendini bu haleti yaşantın-daki bindiğin iştiyaki zevkinle olki, gökleri ayağına getiresin.

Yazan:M.Eski(Seyyid Hüsameddin Şan Hz.leri bilgileri)
Derleyen: S.Bulut

Hiç yorum yok: